Pretraživanje

Izložba "Sospirolo u Labinu"

Petak, 07. Listopada 2016. - 0:00

Narodni muzej u Labinu u subotu, 8. listopada, otvara skupnu izložbu`Sospirolo u Labinu` Maura Biancheta i Williama Casanove. Otvorenje izložbe je u 18:00 sati u galerijskom prostoru muzeja. Izložba ostaje otvorena do 23. listopada 2016.

UMJETNIČKI PROFIL MAURA BIANCHETA

Mauro Bianchet rođen je u Bellunu 1946., a živi u Sospirolu. Sedamdesetih godina pohađao je Državni centar umjetničkog zanatstva u Veneciji. Njegov umjetnički put obilježen je raznim fazama u svrhu stalnog promišljanja i traganja: od pejzaža inspiriranih metafizičkim slikarstvom i likovnom apstrakcijom do, u novije vrijeme, priklanjanja velikim instalacijama u kamenu, željezu i fotografiji. Ustaljena mu je tema pejzaž - vrt.

Od 1969. do 1974. godine sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama i na državnim natjecanjima. Nakon podužeg zatišja, godine 2015.izlagao je u Sospirolu u vrtu Certosa di San Marco u Vedanii u izložbenom prostoru Centro Civico.

Njegove fotografije pejzaža objavljene su u zajedničkom djelu “L’Oro di Cornia – La natura e gli uomini nel paesaggio delle Masiere di Vedana” koje je izdala Pro loco “Monti del Sole” iz Sospirola 2015.

UMJETNIČKI PROFIL WILLIAMA CASANOVE

William Casanova, rođen je u Bellunu 1975.s boravištem u Sospirolu, voli se definirati kao kipar amater. Očigledno je to neistina izrečena u dobroj namjeri, iako njegova djela, sva iz alpskog bora (pinus cembra), odaju takvu strast i brižljivu obradu koji nemaju ništa zajedničkog s amaterizmom. Bolje je stoga reći da je William Casanova kipar iz strasti, i to takve koja kad te jednom obuzme, ne napušta te više.

Promišljeno sagledavanje cjeline i precizna obrada detalja kod svakog djela Williama Casanove, koja su sva neizostavno ručno izrađena, čine ih idealnima za ukrašavanje plohe, bijelog prostora ili unutrašnjosti koja iziskuje težište. Tako ona postaju integralni dio svakodnevnog života, ugodno društvo s kojim se uživa dan za danom. U izvornom obliku, ili obojeno nježnim bojama, radom Williama Casanove drvo gubi svaku krutost i poprima meku, gotovo senzualnu čvrstoću. U rukama umjetnika drvo postaje podatan materijal, pravi idejni i tvarni pokretač umjetničkog djela. A zapravo sve je to vječita težnja čovjeka da bude u središtu svega.

Nekoliko je godina William Casanova izlagao svoja djela po raznim sajmovima i u pokojem javnom prostoru. Nakon toga započelo je njegovo sudjelovanje na značajnim skupnim izložbama, zajedno s talijanskim ili europskim umjetnicima.