Pretraživanje

Izvješće sa 27. redovne sjednice Gradskog vijeća Grada Labina

Utorak, 21. Lipnja 2016. - 7:03

U ponedjeljak, 20. lipnja 2016. godine održana je 27. redovna sjednica Gradskog vijeća Grada Labina na kojoj je su usvojene prve  izmjene i dopune Proračuna Grada Labina za 2016. godinu. Naime, Proračun Grada Labina za 2016. godinu donijet je u prosincu 2015. godine, u iznosu od  98.204.952,00 kn.

Sveukupni prihodi i primici proračuna po ovim izmjenama i dopunama planirani su u iznosu od 97.221.209 kn, odnosno 99,8% postojećeg plana, te uvećano za višak iz protekle godine iznosi 101.089.144 kn.

Najznačajnije promjene – Prvih izmjena i dopuna proračuna Grada Labina za 2016. godinu, je korekcija planiranih prihoda prema očekivanim pokazateljima i raspodjela raspoloživih sredstava iz prethodne godine, odnosno viška prihoda iz 2015. godine za Grad Labin i proračunske korisnike.

U skupini Prihoda od poreza predloženo je neznatno povećanje od 0,3%, odnosno nominalno 89.000 kuna, a odnosi se na povećanje poreza i prireza na dohodak od samostalnih djelatnosti i smanjenja poreza i prireza na dohodak od kamata. Planirani prihodi od  ostalih vrsta poreza usklađeni su sa ostvarenjem za promatrano razdoblje.

 U skupini Prihoda od pomoći planirano je smanjenje  prihoda u iznosu od 422.289 kn ili 3,0%. Smanjenje planiranih sredstava odnosi se na smanjenje kapitalne pomoći za sanaciju Crkve Sv. Kuzme i Damjana i gradsku galeriju u skladu sa odobrenim sredstvima, brisan je iz proračuna u prihodovnoj i rashodovnoj strani EU projekt CliMine u iznosu od 214.100 kn, usklađen je plan sredstava za energetsku obnovu zgrade Centra Liče Faraguna temeljem potpisanog ugovora, povećane su pomoći od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u iznosu od 476.788 kn za nabavu kontejnera za sakupljanje komunalnog otpada i nabavu vozila za sakupljanje komunalnog otpada. Ostale podskupine prihoda od pomoći usklađene su sa već ostvarenim ili ugovorenim pomoćima iz državnog, županijskog ili općinskog proračuna.  Potpore iz Državnog proračuna za decentraliziranu funkciju školstva i vatrogastva usklađene su sa Odlukom o financiranju školstva i Odlukom o financiranju JVP.

U skupini Prihoda od imovine planirano je povećanje prihoda za 0,6% ili 63.000 kn. U sklopu ove skupine prihoda izvršena je korekcija prihoda u skladu sa očekivanim ostvarenjem, odnosno smanjeni su prihodi od naknade za koncesije, a povećani su prihodi od zakupa i iznajmljivanja imovine.

U skupini Prihoda od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima planirano je smanjenje prihoda za 5,5% ili 1.377.694 kn. Najznačajnije promjene odnose se na smanjenje planiranih sredstava komunalnog doprinosa i manjim dijelom komunalne naknade.

U sklopu navedene skupine prihoda planirani su i prihodi po posebnim propisima proračunskih korisnika, a povećanje se uglavnom odnosi na prihode Dječjeg vrtića „Pjerina Verbanac“ zbog povećanja broja korisnika u odnosu na prethodnu godinu.

U skupini Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija izvršeno je usklađenje sa primljenim i očekivanim donacijama u toku godine, dok se najznačajnije povećanje odnosi na donacije za provođenje projekta Bijenale industrijske umjetnosti u iznosu od 504.500 kn i povećanje za kapitalnu donaciju u iznosu od 690.000 kn za donirano zemljište u poduzetničkoj zoni Vinež, u cilju izgradnje infrastrukture poduzetničke zone.    

 Ovim Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Labina u podskupini 922 Višak/manjak prihoda obuhvaćeni su viškovi/manjkovi proračuna i proračunskih korisnika u ukupnom iznosu od 3.049.935 kn, što uvećano za postojeći plan viška prihoda u iznosu od 818.000 kn daje ukupan višak prihoda proračuna i proračunskih korisnika koji je prenesen iz prethodne godine, u iznosu od 3.867.935,00.

Analogno povećanju planiranih  prihoda proračuna i raspoloživim sredstvima iz prethodne godine, predloženo je povećanje rashoda, te preraspodjela rashoda po pojedinim namjenama uvažavajući prioritete u financiranju i realizaciji određenih programa. Sveukupni rashodi i izdaci proračuna po ovim Izmjenama i dopunama planirani su u iznosu od 101.089.144 kn, što je više u odnosu na prvobitni proračun 2,9% ili 2.884.192 kn.



Najznačajnije promjene u planiranju rashoda i izdataka, odnosno na ukupno povećanje u iznosu od 2.884.192 kn utjecalo je povećanje rashoda Upravnog odjela za poslove gradonačelnika i gradskog vijeća u dijelu povećanja plana kulturnih manifestacija u iznosu od 563.500 kn za provođenje Bijenala industrijske umjetnosti , iz izvora sredstava primljenih donacija.

U Upravnom odjelu za proračun, financije i društvene djelatnosti planirano je povećanje rashoda u iznosu od 624.649 kn, a odnosi se u potpunosti na povećanje rashoda kod proračunskih korisnika, a prvenstveno kod Dječjeg vrtića i Osnovne umjetničke škole iz izvora prihoda za posebne namjene i kod Centra Liče Faraguna iz primljenih donacija. Plan sredstava Upravnog odjela za samoupravu i opće poslove uvećan je za 120.000 kn, i to djelomično u dijelu materijalnih troškova samouprave u iznosu od 44.000 kn, program socijalne skrbi uvećan je za 70.000 kn, dok je program Zdravi grad uvećan za 32.000 kn iz izvora sredstava EU fondova za provođenje programa Erasmus – Mobilnost mladih. Plan rashoda Upravnog odjela za prostorno planiranje, gradnju i zaštitu okoliša uvećan je za 1.059.948 kn u kojem je značajnija promjena korekcija izvora financiranja energetske obnove zgrade Centra Liče Faraguna Labin, planirano je zemljište u poslovnoj zoni Vinež iz izvora donacije, te povećana su sredstva za prijenos komunalnom poduzeću 1. Maj Labin za nabavu kanti i vozila iz izvora sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. U Upravnom odjelu za komunalne djelatnosti povećana su sredstva za održavanje komunalne infrastrukture, poslovnih i stambenih objekata u iznosu od 536.525 kn.

Rashodi poslovanja povećani su za 2,8% ili nominalno 1.804.231 kn. U planiranju rashoda za zaposlene ukupna masa sredstava grada i proračunskih korisnika smanjena je za 0,5%. Planirano je smanjenje sredstava kod projekta CliMine koji nije odobren za financiranje iz sredstava EU, te manja povećanja kod Dječjeg vrtića i osnovne škole.

Najveće povećanje rashoda poslovanja planirano je u skupini materijalnih rashoda, i to u iznosu od 1.493.567 kn ili 5,0%, a odnosi se na povećanje materijalnih rashoda programa kulturnih manifestacija za provedbu projekta Bijenale industrijske umjetnosti,  za održavanje komunalne i druge infrastrukture, te povećanje materijalnih rashoda proračunskih korisnika.

U skupini pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna planirano je povećanje sredstava u iznosu od 561.000 kn ili 55,2%, a odnosi se na sredstva koja se prosljeđuju Komunalnom poduzeću 1. Maj za nabavu vozila i kanti iz primljenih sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.  U dijelu rashoda poslovanja koja se odnose na naknade građanima i kućanstvima i druge naknade, povećana su sredstva u iznosu od 79.000 kn radi podmirenja troškova stanovanja stanara opožarene zgrade na Vinežu.

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine planirani su sa povećanjem od 3,3% ili nominalno 1.079.961 kn. Povećanje se odnosi na rashode za nabavu zemljišta (donacija), nabavku kombi vozila za prijevoz hrane Dječjeg vrtića, predloženo je povećanje rashoda za nematerijalnu imovinu (projekte), a što je detaljnije obrazloženo u sklopu Programa pripreme i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i ostalih objekata.

Prihvaćanju prvih izmjena i dopuna Proračuna Grada Labina za 2016. godinu  prethodilo je donošenje Prvih izmjena i dopuna Programa pripreme i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i ostalih objekata za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu,  Prvih izmjena i dopuna Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu, Prvih izmjena i dopuna Programa jačanja gospodarstva za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. Godinu, Prvih Izmjena i dopuna Socijalnog programa Grada Labina za 2015. godinu i projekcije za 2017. i 2018. Godinu te Prvih Izmjena i dopuna Programa javnih potreba u kulturi Grada Labina za 2015. godinu i projekcije za 2017. i 2018.

Vijećnici Gradskog vijeća Grada Labina razmatrali su te prihvatili  izvještaje o poslovanju TD 1. Maj Labin d.o.o. Labin, TD Vodovod Labin d.o.o. Labin, TD Labin Stan d.o.o. Labin te  o poslovanju TD Labin 2000 d.o.o. Labin za 2015. godinu.