Od danas aktivan novi web portal Grada Labina
Utorak, 09. Kolovoza 2016. - 0:00
Grad Labin od danas započinje s korištenjem nove web stranice www.labin.hr. Nove web stranice osiguravaju veću otvorenost gradske uprave prema građanima. Zanimljive i korisne informacije ovdje će pronaći građani Labina i turisti, poduzetnici i investitori, zapravo svi kojima je Labin zanimljiv. Trudimo se biti prepoznatljivi upravo po ljudskom kontaktu kao i po korištenju suvremenih tehnologija koje nam omogućuju da pružamo kvalitetnu i brzu uslugu svim našim sugrađanima te da budemo pristupačni i otvoreni prema gostima našeg grada. Ovaj portal namijenjen je u prvom redu građanima Labina koji će uz mnogo podataka ovdje moći koristiti elektroničke servise koji omogućavaju jednostavnije i brže korištenje usluga gradske uprave, upoznati se s dužnostima, funkcijama i ulogama javnih vlasti čiji osnovni zadatak jest omogućiti svim građanima korektno ostvarivanje demokratskih sloboda kroz predstavnike gradske uprave.
Novi
dizajn web stranice osmišljen je s ciljem olakšavanja pristupa podacima zanimljivim građanima kako bi što uspješnije komunicirali putem najbržeg medija današnjice. Dizajn portala www.labin.hr nastao je vodeći se najnovijim trendovima u web dizajnu, a prvenstveno kako bi što bolje služio svojim posjetiteljima. Da bi to bilo moguće dizajn portala je kreiran prema načelima User experience design-a (UXD) odnosno Dizajna korisničkih iskustva, kako bi se uzela u obzir sva ponašanja, svi stavovi i emocije koje korisnik doživljava tijekom uporabe ove web stranice sa svrhom povećanja korisnosti, učinkovitosti i jednostavnosti uporabe. Kako bi se dodatno povećala funkcionalnost ovog portala za korisnike svaki je element stranice dizajniran prema načelima Responsive design-a koji omogućuje prikaz istih na svim uređajima neovisno o rezoluciji i omjeru njegova ekrana ili software-u kojeg koristi. Uz moderan izgled i najnovije tehnologije koncept dizajna oslanja se na pastelno zelenu boju, koja predstavlja prirodno bogatstvo kojim je Grad Labin okružen, a s obzirom na njena umirujuća svojstva pogodna je i za dugotrajno promatranje ekrana monitora. S druge strane, crna boja zajedno sa zelenom simbolizira i rudarstvo koje je obilježilo četiri desetljeća na Labinštini i koje je nezaobilazan simbol Labina i Labinštine.
Naslovna stranica nudi nezaobilazne novosti iz gradske uprave te mogućnost lakog nalaženja proračuna, prostornih planova, prilika za investitore, javne nabave i natječaja, službenih novina i ostalih građanima zanimljivih informacija putem bannera. Gornji izbornik jasno je definirao područja rada gradske uprave. Također, uz nezaobilazan kalendar događanja, anketu, vrijeme u Labinu i fotogaleriju na dnu stranice nalazi se kontakt forma za slanje upita direktno gradskoj upravi.
U svrhu povećanja informiranosti svojih građana o događanjima na području Labina, Grad Labin uveo je i opciju prijave na
Newsletter. Grad Labin svojim korisnicima na elektroničku poštu slat će besplatni Newsletter s ciljem da ih upozna s novostima, događanjima, najavama akcija ili manifestacija, odnosno svime što se događa u gradu, a vezano je uz djelatnost gradske uprave, komunalnih i trgovačkih društava te ustanova u vlasništvu grada. U svrhu promocije nadolazećih događanja, kao i informiranja otvorena je i
Službena Facebook stranica Grada Labina. Sljedeća faza dogradnje web portala je višejezičnost. Portal će omogućiti višejezičnost odnosno pretraživanje osnovnih informacija o gradu na talijanskom i engleskom jeziku, a također važno je napomenuti da je u tijeku snimanje promotivnog videa Labina koji će također naći svoje mjesto na novim web stranicama.
Najveći iskorak na novim web stranicama je da od sada Grad Labin svojim građanima omogućuje i elektroničko poslovanje kroz
e-usluge za građane. Stvaranje uvjeta za elektroničko uključivanje što većeg broja građana u suvremene tehnološke čini iskorak u pružanju usluga prema građanima elektronskim putem i to putem sustava:
E-pisarnica - Od sada građani Labina mogu u svakom trenutku, koristeći računalo i vlastiti PIN, saznati u kojoj se fazi nalazi njihov predmet, upućen u gradske urede, pomoću novog web servisa e-pisarnica. Važnost novih usluga prvenstveno je radi povećanja transparentnosti rada gradske uprave, ali i zbog želje da se građanima omogući što jednostavniji način rješavanja zahtjeva. Građani će pri predaji predmeta u pisarnici Gradske uprave Grada Labina, osim potvrde o zaprimanju, dobiti i PIN kojim će svakodnevno moći provjeravati, putem gradske stranice www.labin.hr, status riješenosti svoga predmeta, a ujedno će imati i uvid u kojem se uredu i kod kojega referenta predmet u tom trenutku nalazi. PIN će građani biti u mogućnosti dobiti i ukoliko na svome zahtjevu navedu email adresu na koju će im biti dostavljen PIN.
E-obrasci - su grupa dokumenata koji omogućuju online ispunjavanje obrazaca i download istih u PDF formatu. Pojedine obrasce moguće je slati direktno mailom dok pojedine obrasce uz priloge treba predati poštom ili osobno u pisarnicu Grada Labina.
E- prijava komunalnog nedostatka ili Gradsko oko –– sustav je za kreiranje, zaprimanje, prosljeđivanje i pregled prijava uočenih problema na terenu u domeni komunalnog sustava na području Grada Labina (npr. udarnih rupa, uništenja urbane opreme, dječjih igrališta, prometnih znakova i sl.). Omogućava uključivanje širokog broja sudionika u jednostavno stvaranje centralne evidencije komunalnih problema. Takvom širom „mobilizacijom“ i sinergijskim efektom djelovanja svih sudionika (djelatnika komunalnog sustava, mjesnih odbora, redara,…) postiže se dodatna efikasnost i omogućava najvišu razinu transparentnosti prema građanima. Prijavljivanje u centralnu evidenciju putem aplikacije na pametnim telefonima ili tabletima (Android, iOS), računalima preko weba (preporučljivo Google Chrome preglednik) ili iz aplikacije za rad prometnih redara (PAZIGRAD). Sustavom pruža komunalnim poduzećima i drugim subjektima zaprimanje prijava direktno sa terena kao i komunikacija po predmetnoj problematici. Na sustav Gradsko oko građani će se moći registrirati počevši od 15. kolovoza 2016. godine.
E-usluge države – poveznica u sustav e-Građani Vlade RH (e-dozvole, e-zdravstveno, e-porezna, e-izvadak, e-savjetovanje, e-mirovinsko i sl.).
Pozivamo građane da nam svojim prijedlozima i komentarima pomognu da ovaj web portal bude još bolji i njima na usluzi!