U nedjelju pocinje ljetno racunanje vremena. Time ujedno
prestaje obveza vožnje s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima.
Prema Uredbi o ljetnom racunanju vremena u 2015. i 2016. godini (NN 15/15) od
29. ožujka, pocinje ljetno racunanja vremena i prestaje obaveza paljenja
kratkih ili dnevnih svjetala tijekom dana, osim za vozace mopeda i motocikla
koji tijekom cijele godine moraju voziti s ukljucenim dnevnim svjetlima.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama vozaci mopeda i motocikala tijekom cijele godine moraju voziti s ukljucenim dnevnim svjetlima, u protivnom ce biti kažnjeni novcanom kaznom u iznosu od 300 kuna. Na ostalim motornim vozilima ipak moraju biti ukljucena dnevna ili kratka svjetla u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblacno vrijeme itd.), bez obzira na ljetno racunanje vremena.
Iz Hrvatskog autokluba upozoravaju vozace u kojim su
europskim zemljama tijekom vožnje obvezna dnevna svjetla kako bi mogli izbjeci
neplanirano zaustavljanje i placanje kazni. Tako je tijekom godine obvezno
upaliti dnevna svjetla u BiH, Bugarskoj, Ceškoj, Crnoj Gori, Danskoj, Estoniji,
Finskoj, Francuskoj, Islandu, Kosovu, Latviji, Litvi, Makedoniji, Norveškoj,
Poljskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Slovackoj, Sloveniji, Srbiji, Španjolskoj,
Švedskoj, Švicarskoj. U Ukrajini dnevna odnosno kratka svjetla obavezna su od
1. listopada do 30. travnja. Na autocestama obavezna su u Italiji, dok su u
Madarskoj obavezna na cestama izvan naselja.
Zbog pomicanja sata u HŽ-u ce biti organizirana posebna dežurstva osoblja u
elektrotehnickim službama i prometnim uredima kako bi se svi automatski uredaji
koji pokazuju, registriraju ili daju tocno vrijeme namjestili na tocno vrijeme.
Ljetno racunanje vremena nastalo je u svrhu boljeg iskorištavanja produljenih
ljetnih dana. Prvi je na tu ideju 1784. godine došao Benjamin Franklin.
Franklin je o tome pisao u jednom svom eseju, a 1907. godine istu ideju
britanskom parlamentu predložio je William Willet.
Ljetno racunanje vremena najviše koristi državama koje su udaljenije od ekvatora, a do danas ga je uvelo oko 70 država svijeta.