Pretraživanje

Sjajan rezultat Annike Marić na Državnom turniru

Ponedjeljak, 17. Siječnja 2022. - 0:00

Ovogodišnji Državni turnir mladih prirodoslovaca održan je 16. siječnja u online obliku. Srednju školu Mate Blažine Labin predstavljala je učenica prvog razreda gimnazije Annika Marić s istraživačkim radom „Obojena vatra“, kojeg je odradila pod mentorstvom profesorice kemije Olivere Tadić. Na turnir su bila prijavljena 63 rada, a pristiglo ih je 36  od čega ih je na Državno natjecanje pozvano 12 najboljih.

Državni turnir mladih prirodoslovaca je pojedinačno natjecanje za učenike od 12 do 16 godina. Učenici se natječu u eksperimentalnom i teorijskom znanju iz područja različitih prirodnih znanosti: biologije, kemije, fizike, matematike i informatike. Na Turniru učenici pokazuju sposobnost rješavanja složenih problema te prezentacije rješenja kroz raspravu. Problemi su otvoreni, povezani s pojavama iz svakodnevnog okruženja, često bez poznatog konačnog rješenja. Cjeloviti pristup rješavanju problema uključuje osmišljavanje i izvođenje pokusa, teorijsko modeliranje te usporedbu rezultata teorijskog modela i izvedenog pokusa.

Učenici odabiru jedan od 17 unaprijed zadanih zadataka koje svake godine definira odbor Međunarodnog turnira mladih prirodoslovaca (engl. International Young Naturalists’ Tournament, IYNT). Učenici na temelju svojeg rješenja pišu seminarski rad.  Na Državnom turniru mladih prirodoslovaca svaki natjecatelj po unaprijed zadanom rasporedu prezentira svoje rješenje pred sucima te o njemu raspravlja s oponentom. Jedan ovakav ciklus naziva se znanstvenom borbom.

Tijek jedne znanstvene borbe se dijeli na četiri cjeline:  izlagač izlaže rješenje – 8 minuta, oponent daje osvrt na rješenje – 2 minute,  izlagač i oponent raspravljaju – 5 minuta,  pitanja žirija za izlagača i za oponenta – 5 minuta.

Natjecatelji se ciklički izmjenjuju sve dok svaki natjecatelj ne odradi ulogu izlagača i ulogu oponenta. Izlagač je osoba koja prezentira svoje rješenje. Oponent je pak onaj koji sluša prezentaciju i nakon nje raspravlja o rješenju s izlagačem te pruža kritički osvrt na izloženo rješenje.