U petak interaktivno predavanje `Zašto je emocionalna inteligencija važnija od IQ-a?
Četvrtak, 13. Veljače 2020. - 0:00
Pozivaju se zainteresirani roditelji na interaktivno predavanje “Zašto je emocionalna inteligencija važnija od IQ-a?” koje će se održati ovog petka, 14. veljače, od 16,30 do 18,00 sati u restoranu Srednje škole Mate Blažine.
Predavanje se održava u sklopu obilježavanja Tjedna psihologije, a održat će ga Sanja Ivanušević Grgas, psihologinja i terapeutkinja igrom. Predavanje podupire Grad Labin kroz projekt Labin Zdravi grad.
Na ovom predavanju govorit će se o temeljima zdravog razvoja i tendencijama koje su prisutne u današnjem odgoju a koje otežavaju ili onemogućavaju stvaranje zdravih temelja. Neka od pitanja na koje će se dati odgovor su: - Kako djeci dati pravi vjetar u leđa da iskoriste sve svoje sposobnosti i odrastu u sposobne i zadovoljne odrasle? - Kako zaista primjereno poticati dječji razvoj? - Kako neprimjereno poticanje inteligencije može štetiti razvoju? www.ceti.hr
Zbog promjena u načinu života i prirodi djetinjstva, djeca imaju sve manje prilika tijekom djetinjstva dobiti ono što im suštinski treba da bi odrastala u stabilne, zdrave i zadovoljne pojedince. Jedan od faktora između ostalog je „hiperpoticanje“ dječjeg razvoja i stavljanje velikog naglaska na kognitivne vještine i „povećanje IQ-a“, s idejom da djecu učinimo sposobnijima i pametnijima jer će tada biti uspješnija i sretnija.
Sve je prisutnija tendencija da se rano djetinjstvo prenatrpa sadržajima koji nisu razvojno prikladni, čine više štete nego koristi jer oduzimaju djeci priliku i vrijeme da rade ono što im je nužno za zdravi razvoj a što se kasnije puno teže nadoknađuje. No ono što nam istraživanja i praksa govore jest da inteligencija nije glavni faktor o kojem će ovisiti uspjeh i sreća djeteta. Upravo emocionalna inteligencija više od IQ-a utječe na uspjeh djeteta u školi, poslu, životu i odnosima općenito. I dok se IQ zapravo ne može povećati, mnogo toga možemo učiniti za unaprijeđenje emocionalnog i mentalnog zdravlja.
Pravi je posao djetinjstva stjecanje emocionalnih vještina – temeljne sigurnosti u svijet i sebe, dobrog samopouzdanja, emocionalne i ponašajne regulacije, tolerancije na frustracije i samokontrole. Rješavanje problema, suradnja s drugima i rješavanje konflikata imaju temelje upravo u ranom djetinjstvu. Takvi temelji, osnažuju djecu i čine ih otpornijima na životne probleme i nedaće.
Samopouzdana djeca, dobre samokontrole i emocionalne regulacije, koja ne posustaju pred prvim problemom, znaju se slagati s drugima, ali i izboriti za sebe moći će iskoristiti sve ostale potencijale, uključujući i inteligenciju. No ako je dijete vrlo pametno, ali i vrlo nesigurno, nerazvijene samokontrole ili stalno upada u nevolje zbog nemogućnosti suradnje s vršnjacima ili učiteljima, neće moći iskoristiti svoju inteligenciju i druge sposobnosti. Upravo emocionalna inteligencija otvora ili zatvara vrata našoj uspješnosti i zadovoljstvu u životu.