Pretraživanje

U punoj polivalentnoj dvorani Gradske knjižnice održano predavanje „Djeca s licima koja sjaje – Glow kids“

Četvrtak, 29. Studenog 2018. - 0:00

Povodom Mjeseca borbe protiv ovisnosti koji se obilježava od 15. studenog do 15. prosinca i ove godine na temu „Ovisnost o tehnologiji: pametnim telefonima, tabletima, društvenim mrežama, video igricama“ provode se određene aktivnosti. Tako je u utorak 27. studenog održano predavanje dr. Ivana Burcara, specijalista opće kirurgije, subspecijalista kardijalne kirurgije koji radi kao kardijalni kirurgu Klinici za kardijalnu kirurgiju KBC Zagreb pod nazivom „Djeca s licima koja sjaje – Glow kids“. Otac troje djece, uz svoj posao posvetio se izučavanju tjelesnih i psihičkih posljedica ovisnosti djece, ali i odraslih o tehnologiji.

Prije samog početka prisutne je pozdravio labinski gradonačelnik Valter Glavičić. „Obzirom na vrijeme u kojem živimo i u kojemu nam tehnologija donosi mnogo dobrih stvari, ipak se javljaju i brojne opasnosti zlouporabe te iste tehnologije, pogotovo kod naših najmlađih. Zato smatramo da je tema ovogodišnjeg mjeseca borbe protiv ovisnosti vrlo aktualna.“ zaključio je Gradonačelnik

U punoj polivalentnoj dvorani Gradske knjižnice Labin jednosatno predavanje sa zanimanjem su pratili roditelji osnovnoškolaca i srednjoškolaca, djelatnici vrtića, škola, kao i svi zainteresirani građani.

Aktualna tema današnjice „tehnologija“ – šteta ili korist? prikazana je na jedan zanimljiv način.  Dr. Burcar svojim je predavanjem dao pregled utjecaja tehnologije na mlađe generacije posebice djecu i razvoj dječjeg mozga pretjeranim korištenjem pametnih telefona, tableta i igranjem videoigrica. Podaci pokazuju da čak dvije trećine predškolaca koristi mobitel ili tablet, a dvije trećine djece u Hrvatskoj koristi mobitel ili tablet bez nadzora roditelja.

Da li vaše dijete ostaje budno sve duže i duže boraveći na kompjuteru, postaje li agresivno kada ostane bez mobitela/tableta, odražava li se to na uspjeh u školi, krije li uređaj ili se skriva koristeći ga, lako se dosađuje, žale li se učitelji da spava u školi. Neka su od pitanja na koja svaki roditelj treba obratiti pozornost. Pretjerana izloženost tehnološkim uređajima (telefoni, internet, iPadi, televizija) negativno utječe na funkcioniranje mozga i izaziva nedostatak pažnje, usporen razvoj kognitivnih sposobnosti, otežano učenje, povećanu impulzivnost i smanjenu sposobnost samokontrole (napade bijesa).

Treba li korištenje mobitela biti dozvoljeno u školama? Korištenje tehnologije prije 12. godine djeteta je od presudnog utjecaja na razvoj djeteta i njegovu sposobnost za učenje. Primjeri škola iz razvijenih zemalja poput Australije pokazuju da djeca do 10 godine u školama uopće ne koriste tehnologiju, a nakon 10 godine koriste tehnologiju u računalnim učionicama predviđenim za isto. Steve Jobs i drugi tehnološki divovi dosljedno pokazuju da su roditelji iz Silicijske doline i da su strogi kad je u pitanju upotreba tehnologije. Steve Jobs, koji je bio izvršni direktor Applea, zabranio je svojoj djeci da koriste iPad i ograničio vrijeme koje njegova djeca provedu ispred ekrana. Roditelji iz Silicijske doline više nego šira javnost shvaćaju koliko pametni telefoni, tableti i računala mogu izazvati ovisnost – unatoč činjenici da ovi roditelji često zarađuju za život stvarajući i ulažući u tu istu tehnologiju. S druge strane postoje i Waldorfske škole koje uče kako se koristiti tehnologijom u vrlo malim količinama. Oni se služe isključivo kredom i olovkom i poučava vještinama poput suradnje i poštovanja.

Istraživanja Svjetske zdravstvene organizacije pokazuju da će drugi najveći zdravstveni problem u svijetu 2020. godine, iza bolesti srca, biti depresija. S time je vezana i pretjerana upotreba tehnologije koja ograničava kretanje i vodi usporenom razvitku, dovodi se u vezu s porastom depresije i anksioznosti kod djece, sindromom poremećaja pažnje, teškoćama s vezivanjem, autizmom, bipolarnim poremećajem i drugim problemima u ponašanju.  Stoga je potreban zajednički trud da se smanji količina tehnologije u dječjim životima.