Učenici OŠ "Ivo Lola Ribar" sudjelovali u radionicama u sklopu EU projekta "Karijerno usmjeravanje"
Četvrtak, 15. Listopada 2020. - 0:00
U ponedjeljak, 12. listopda učenici OŠ Ivo Lola Ribar sa svojim stručnim suradnicima su imali prilike u sklopu projekta "Karijerno usmjeravanje nezaposlenih mladih i osnovnoškolaca s područja Labinštine", kojeg provodi Upravni odjel za gospodarstvo i EU projekte Grada Labina u partnerstvu s OŠ "Ivo Lola Ribar i SŠ Mate Blažine, a koji je sufinanciran sredstvima Europskog socijalnog fonda, izabrati i aktivno sudjelovati u radionici koje prezentiraju zanimanja/programe u skladu sa njihovim interesima i afinitetima.
Voditelji radionica pripremili su širok spektar zanimljivih aktivnosti iz strukovnih programa i opće gimnazije u kojima su učenici sudjelovali kako bi kroz sudjelovanje u radionicama pomogli učenicima pri kvalitetnom odabiru budućeg zanimanja. Učenici su imali priliku na aktivan način upoznati se sa programima i zanimanjima koji se nude u Srednjoj školi Mate Blažine kako bi lakše donijeli ispravnu odluku o odabiru budućeg zanimanja te njihovom profesionalnom razvoju te time stekli bolji uvid u svoje interese, afinitete, motivaciju i sposobnosti.
Kroz radionice u kojima se je prezentirao program opće gimnazije učenici su imali priliku izabrati i sudjelovati u radionicama iz društveno-humanističkog, jezično-umjetničkog programa u kojima su kroz suradničko učenje osmislili pitanja za kviz na različitim jezicima. Pitanjima su definirali i prezentirati znanja uz korištenje digitalnih alata. Timskim radom učenici su osvijestiti kako kroz razvijanje vještina i kompetencija dolazimo i do znanja te su se upoznali s sadržajima i aktivnostima koji se provode kroz društvenu skupinu predmeta na način da se razvijaju cjeloživotne kompetencije kroz sadržaje predmeta, sposobnost za kreativno rješavanje problema te kritičko promišljanje, razvijanje uspješne komunikacije s drugima te razvijanje vještine pisanja i govorenja na stranom jeziku.
Na radionicama iz prirodoslovno matematičkog područja učenici su se upoznali s aktivnostima i postignutim rezultatima iz ovog područja, projektima, izbornim predmetima (matematika, informatika) te fakultativnim predmetima (eksperimentalna fizika, statistika), sudjelovali su na demonstracijskim pokusima iz fizike, biologije te doznali zašto učiti kemiju, kao i o osnovnim digitalnim alatima u izradi geografskih karata.
U radionicama iz strukovnih programa u radionici iz strojarstva za zanimanje instalater - monter učenici su se mogli upoznati sa načinom spajanja sintetičkih cijevi. Nakon toga učenici su uz pomoć nastavnika sami isprobavali spajanje, rezali cijevi na odgovarajuću dužinu i spajali ih sa odgovarajućim fitinzima u obliku naslova Projekta: USMJERI SE!
U Arduino radionici iz elektrotehnike za zanimanje elektrotehničar i elektromehaničar učenici su mogli steći novu kompetenciju koja će im koristiti u daljnjem obrazovanju odnosno zapošljavanju. Arduino je open source platforma za razvoj elektroničkih sklopova. Platforma je prilagođena za učenje i jednostavno korištenje.
Radionica iz ekonomije za zanimanje ekonomist nudila je učenicima mogućnost upoznavanja kako osnovati svoju tvrtku, odabrati naziv tvrtke, upoznati se s procesom nabave i prodaje robe, izračunati rashode i prihode poslovanja te utvrditi financijski rezultat poslovanja tvrtke. Učenici su aktivno sudjelovali u svim radionicama te iskazali veliku motiviranost, interes u praćenju različitih aktivnosti te su na taj način dobili sve potrebne informacije kako bi lakše donijeli ispravnu odluku o odabiru budućeg zanimanja te njihovom profesionalnom razvoju.
20.10. 2020. će se održati radionice i za drugu grupu učenika osmih razreda, a koje su odvojene radi epidemioloških razloga. Tada će učenici moći sudjelovati i u radionici iz ugostiteljstva i kuharstva za zanimanje kuhar/konobar u kojima će se upoznati sa tehnikama pripreme jela od srdela te njihovo posluživanje na ugostiteljski način. Prepoznat će važnost svih pripremnih radnji kuhara i konobara kao i koordinacije kuharstva i ugostiteljskog posluživanja, dok će se Pop-up radionica održati u školskoj knjižnici.
Ovo iskustvo je primjer i poticaj u osnaživanju kako škola i zajednica mogu stvoriti uvjete za optimalan razvoj mladih kroz pomaganje mladima u donošenju za njih važnih odluka o profesionalnom razvoju, što je važan temelj kvalitetnog života i razvoja svake zajednice